הגעתם לגיל 16? מזל טוב! בקרוב תוכלו לגשת ללימודי נהיגה על מנת להוציא את רישיון הנהיגה שלכם. במאמר הבא נסביר בדיוק מהו הגיל שבו תוכלו להתחיל לימודי נהיגה, מהו הגיל בו תוכלו לגשת למבחני התיאוריה ועוד.

הוצאת רישיון נהיגה הוא אחד מאבני הדרך בגיל ההתבגרות בישראל, כל נער ונערה בגיל ההתבגרות רוצים להגיע לשלב בו הם יכולים להיות עצמאיים – לנהוג ולטייל ברכב ולבלות עם חבריהם. במאמר הבא נסביר מהו הגיל בו ניתן לגשת ללימודי נהיגה בפועל ובאיזה גיל ניתן לגשת למבחני התיאוריה, אז אם הגעתם לגיל 16 – המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

לימודי נהיגה. החל מגיל 16.5 canva

מתי אפשר להתחיל ללמוד נהיגה בישראל?

הגיל המינימלי להתחיל ללמוד נהיגה בישראל הוא 16 וחצי. בעבר זה היה צעיר אף יותר, אך לאחרונה ביצעה הממשלה שינויים בחוקי הנהיגה. על מנת להתחיל ללמוד נהיגה בישראל, עליך להיות בן 16.5 לפחות אישור ממשרד התחבורה בישראל שאכן עברת את מבחן התיאוריה.

לימודי תיאוריה

תהליך קבלת רישיון נהיגה ישראלי בתוקף מתחיל ברישום ללימודי תיאוריה באחד מהסניפים הרבים הפזורים בארץ. ניתן לגשת למבחן בעברית, אנגלית וערבית, כך שהשפה לא צריכה להוות מחסום. 

מבחן התיאוריה הוא מבחן עיוני אשר מורכב משאלות בנושא חוקים ותקנות הנהיגה בישראל, וניתן לגשת אליו כאשר הגעתם לגיל 15 וחצי.

 

מבחן התיאוריה מורכב מכ- 30 שאלות בסך הכול, מתוכן עלינו לענות על 26 שאלות בצורה נכונה, רוב המבחן יהיה מורכב מזיהוי תמרורים ומצבי נהיגה מסוימים.

לימודי תיאוריה canva

טיפ מהמומחים

לאחר שנרשמתם לתיאוריה במידה ואכן עברתם את המבחן, תקבלו אישור על כך ממשרד התחבורה, עם האישור הזה תוכלו להמשיך להגשת בקשה לרישיון נהיגה. יש להציג את האישור למורה נהיגה טרם התחלתם את השיעורים, שכן לא תוכלו לגשת לטסט טרם עברתם את מבחן התיאוריה.

כעת ניתן להתחיל את שיעורי הנהיגה

לאחר קבלת האישור ממשרד התחבורה על כך שעברתם את מבחני התיאוריה, כעת עליכם לקחת סדרה של שיעורי נהיגה. שיעורים אלו מתחלקים לשלושה שלבים: מתחיל, בינוני ומתקדם.

 

  • שלב המתחיל מורכב משיעורי נהיגה כלליים, כגון חניה, פנייה והחלפת נתיבים.
  • שלב הביניים מורכב מלימוד כללי הדרך כמו קריאת תמרורים ולימוד המהירות המותרת.
  • השלב המתקדם מורכב מתמרוני נהיגה מורכבים יותר, כמו מעבר ומיזוג.

 

על מנת לגשת לטסט, עלינו לעבור לפחות 28 שיעורי נהיגה, האורכים כ – 40 דקות כל אחד, כמובן שיהיו מקרים בהם נצטרך לקחת יותר מ – 28 שיעורים, כל זאת בהתאם להתקדמות שלנו ובהתאם לדעתו של מורה או מורת הנהיגה שלנו, בנוגע לשאלה האם אנחנו אכן מוכנים לגשת למבחן הנהיגה הסופי הנקרא – טסט.

טיפ מהמומחים

לימוד נהיגה בישראל הוא לא רק חובה חוקית, אלא גם יכול להיות חוויה נהדרת. עם הדרכה נכונה, אתה יכול להפוך לנהג בטוח ואחראי. 

אורן מאדב
אורן מאדב
אורן מאדב – מורה נהיגה

מנהל פורום לימודי נהיגה ויועץ

אורן מאדב הוא מורה נהיגה מנוסה ואחראי, שקול ורגוע מרחובות שמלמד ב: ראשון לציון והסביבה. תחומי התמחות של אורן לימוד לנהיגה נכונה ובטוחה כדרך חיים.

מידע נוסף על מנהל הפורום