enter-article איך בוחרים מורה נהיגה - הרישיון שלי
מורי נהיגה » מאמרים וחדשות » איך בוחרים מורה נהיגה

איך בוחרים מורה נהיגה

כולנו מחכים ליום בו נוכל לנסוע לבד ממקום למקום מבלי לבקש טובות מההורים או חברים גדולים יותר, לחכות לאוטובוס, פשוט לנסוע ולהרגיש עצמאיים.
בגיל 16.5 מגיע היום הזה

החלום על רכב משלכם, בוודאי פועם בליבכם כל הזמן . אומנם ניתן להתחיל  בגיל 16.5 אך את החלום תוכלו להגשים רק אחרי שתיגשו לטסט ולתיאוריה וזה יהיה רק אחרי גיל 17 כך שאם נראה לכם שתהליך לימוד הנהיגה יהיה פחות מחצי שנה אז כדי לחכות מעט לפני שמתחילים ללמוד.

לפני שיעורי הנהיגה תעברו שיעורים בבירוקרטיה, קצת טפסים, קצת תורים ורק אז אפשר להתחיל ללמוד לנהוג.

הדבר הראשון שיש לעשות לפני לימוד הנהיגה הוא לפנות אל תחנות הצילום המורשות על ידי משרד התחבורה עם תעודת זהות, שם תצטלמו למאגר התמונות של משרד הרישוי ותיקחו טופס הנקרא "טופס ירוק".

עם הטופס זה תיגשו לרופא המשפחה שיחתום לכם על הצהרת בריאות ולאופטומטריסט שיבדוק את ראייתכם ויחתום גם כן.

לאחר שהטופס מלא תיגשו אל משרד הרישוי כדי לקבל אישור לקבלת שיעורי נהיגה. עכשיו כל מה שנותר לכם הוא לחפש מורה נהיגה ולהתחיל ללמוד.


איך בוחרים מורי נהיגה?

נכון ישנם מורי נהיגה רבים בארץ אבל אתם מחפשים את המורה שיילמד אתכם נהיגה בדרך הטובה ביותר, מורה שיעודד, יזהיר, ידע כיצד לתקן את טעויותיכם, מורה שיהיה נחמד לכם לשבת איתו באוטו במשך כל שיעורי הנהיגה.

דבר ראשון פנו לחברים, בקשו מהם כמה שיותר המלצות על מורי נהיגה. תשאלו את חבריכם מדוע הם ממליצים על המורה. אל תלכו למורה מסוים רק כי חבריכם עבר אצלו את הטסט הראשון.

בדקו נושאים נוספים כמו איך הוא מעביר את השיעורים, האם נעים לשבת איתו באוטו בזמן השיעור, האם הוא נותן ערך מוסף וכלי התמודדות בכביש מעבר ללימוד הרגיל ועוד.

דבר נוסף שחשוב לבדוק לגבי המורה הוא מה הוותק שלו. מורה נהיגה שעובד זמן רב בתחום סביר להניח שלימד מאות או אלפי תלמידים לפניך, אם הוא ותיק בתחום התחרותי הזה זאת אומרת שהוא עושה עבודה טובה וכדאי ללמוד אצלו.

כמו כן, בחרו מורה שעומד מאחוריו בית ספר לנהיגה וותיק וטוב.

ברוב המקרים אין יותר מדי אינטראקציה בין התלמידים לבית הספר לנהיגה, אבל בית ספר לנהיגה טוב יבטיח לכם שיהיה עם מי לדבר במצב בו יקרה משהו עם המורה.

עלות שיעורי נהיגה

מורי נהיגה נבחרים כמובן גם לפי המחיר שהם דורשים עבור שיעור. אורך השיעור הוא 40 דקות והמחירים מתחילים ב- 70 ₪ ומגיעים ל- 140 ₪ ויותר. המחיר מושפע ממקום הלימודים וסוג הרכב עליו לומד התלמיד.

עוד כמה טיפים לבחירת מורה נהיגה

  • חשוב לבדוק עם המורה לפני הלימודים באיזה רכב הוא מלמד (אוטומט או רגיל)
  • האם הוא עובר על כל הרשימה המלאה של נושא לימוד הנהיגה הנמצאים בכרטיס תלמיד נהיגה?
  • מהו איזור הלימוד שלו (עיר מרכזית או עיר קטנה)?
  • גם אם תבחרו במורה נהיגה שנראה לכם מצוין ובסופו של דבר תחליטו שלא להמשיך ללמוד איתו תוכלו תמיד להחליף מורה.

הערכות הן שתלמיד ממוצע מוציא בסביבות 2500 שקל על שיעורי נהיגה בישראל עד לקבלת הרישיון


עוד באותו נושא

כמה עולה להחזיק רכב בישראל? ואיך לחסוך בעלויות

כמה עולה להחזיק רכב בישראל? ואיך לחסוך בעלויות

 רכישת רכב כרוכה בדרך כלל בתשלום משמעותי מראש. זה כולל את המקדמה, שהיא בדרך כלל אחוז מהשווי הכולל של המכונית, וכן כל עמלות הקשורות לרכישה,...

עברתי טסט מה עכשיו - כל מה שאתם צריכים לעשות ביום שאחרי

עברתי טסט מה עכשיו - כל מה שאתם צריכים לעשות ביום שאחרי

אחרי שקיבלת רשיון נהיגה, ורגע לפני שאתה עולה על הכביש יש כמה צעדים חשובים לביצוע. כך למשל חשוב לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה, וכמובן שחובה לרכוש...

לימודי נהיגה - הטסט הוא לא המילה האחרונה

לימודי נהיגה - הטסט הוא לא המילה האחרונה

אומנם עדיין לא התחלתם לנהוג, וייתכן שאם נכנסתם לכאן אז אתם רק בשלב של חיפוש אחר מורה נהיגה ובכל זאת רצוי שתלמדו על טבלת הניקוד של משרד התחבורה  כל...

שיעורי נהיגה - מהשיעור הראשון ועד הרישיון

שיעורי נהיגה - מהשיעור הראשון ועד הרישיון

הגיע הרגע, אתם בני שש עשרה וחצי ואתם יכולים להתחיל ללמוד נהיגה. קרוב לוודאי שאתם נמצאים בלחץ, מבולבלים ולא יודעים היכן מתחילים ומה כוללים אותם...

כל מה שצריך לדעת על שיעורי נהיגה משאית

כל מה שצריך לדעת על שיעורי נהיגה משאית

ישראל היא אמנם לא ארה"ב, ואין כאן את תרבות המשאיות שיש שם ובכל זאת, לא מעט אנשים בוחרים להפוך את המשאית לכלי העבודה שלהם, ויש שיאמרו לסגנון...

string(69) "כל מה שצריך לדעת על שיעורי נהיגה משאית"