mylicense.co.il

משרד התחבורה מציג - שיעורי נהיגה לפני גיל 17



מהפכה חדשה שמוביל משרד התחבורה, תאפשר לצעירים בני 16 להתחיל ללמוד נהיגה. הביקורות נגדה כבר החלו
 

אחרי חודשים של הכנה החליט משרד התחבורה השבוע (29.11), לדחות את הרפורמה בתחום שיעורי נהיגה , שאמורה להתחיל בשנה הבאה, ובמקביל הודיע על מהפכה בתחום , במהלכה יוכלו צעירים להוציא רישיון נהיגה כבר מגיל 16

על פי החלטת משרד התחבורה, הרפורמה תכלול מה שהם קוראים "רישיון נהיגה מדורג", במסגרת הרפורמה יוקדם גיל הוצאת הרישיון מ-17 ל-16 ותשעה חודשים, ובמקביל יעלה זמן הליווי של נהג צעיר על ידי נהג מבוגר, משלושה חודשים לשישה חודשים
 
רישיון בגיל 17
על מבוכה וביקורת

החלטת משרד התחבורה מלווה במבוכה גדולה על רקע דחיית התוכנית, אשר היתה אמורה לכלול הקמת מרכזי לימוד נהיגה עם מורי נהיגה מנוסים , במסגרתם היו אמורים התלמידים ללמוד נהיגה באופן מעשי ועיוני.

התוכנית בוטלה עקב ביקורת קשה של מורי נהיגה אשר טענו שפיילוטים הוכיחו שהתוכנית אינה מוצלחת וכן יקרה מאוד עבור התלמידים (חלקם היו אמורים להוציא למעלה מ-5,000 שקל על הוצאת רישיון נהיגה).

לצד המבוכה הגדולה, מלווה הרפורמה בביקורת קשה, מצד גורמים רבים בציבור הישראלי אשר סבורים שילדים בגיל 16 ותשעה חודשים אינם מספיק בוגרים כדי להוציא רישיון, ואין זה משנה שאורך הזמן שנהג צעיר אמור לנהוג עם נהג ותיק, עלה בשלוש חודשים.

ביקורת נוספת היא על חוסר העקביות של משרד התחבורה, אשר רק לפני מספר חודשים העביר את הרפורמה הראשונה וכעת מודיעה על ביטולה ויצירת רפורמה חדשה.
 

טוב או רע לנו?
 
אומנם למתבונן מהצד, התוכנית נראית בעייתית, אך לפני שאנחנו מכריעים בשאלה, מוטב להסתכל גם על ההיתרונות וגם על החסרונות שלה:
 
יתרונות

  • חסכון כספי – במקום לשלם סכום ממוצע של 5,000 שקל על לימודי נהיגה, יהיה ניתן להוציא רישיון נהיגה בסכום ממוצע של 3,500 שקל. מה שיקל על משפחות בפריפריה.
  • אחריות – אומנם יש הפחתה בגיל המינימאלי להוצאת טסט, אך זה גם אומר שנהגים צעירים יהיו יותר זמן על הכביש וייהנו מניסיון רב יותר ויאלצו להיות אחראים יותר.
  • מדודה ושקולה – לא מדובר בירידה דרסטית בגיל המינימאלי, אלא ירידה של 3 חודשים בלבד, שלפניו ידרשו הצעירים לעבור שיעורי נהיגה במשך מספר חודשים. כמו כן יש מדרג של נהיגה עם מבוגר, שש חודשים ליווי מלא, שלוש חודשים ליווי בלילה.
  • אחריות ההורים – המדינה מעבירה להורים חלק מהאחריות על ילדיהם. אלו יצטרכו לנהוג בשיקול דעת ובכובד ראש רב יותר לפני שהם נותנים את המפתחות לרכב.
 
חסרונות
  • חוסר שיקול דעת – לצערנו אנו רואים כמעט בכל תחומי החיים חוסר שיקול דעת של צעירים, קשה להאמין שעל הכביש זה יהיה שונה
  • ליווי ממושך מדי – מי שיפגע מהצורך ללוות את ילדיהם בנהיגה, יהיו ההורים, דבר שיפגע אוטומטית גם ביכולת שלהם לתפקד בעבודה ובבית. סביר להניח שהתוצאה תהיה שהורים רבים פשוט לא יבצעו זאת ויתנו לילדיהם לנהוג לבד
  • גיל מוקדם מדי – אין מה לעשות, גיל 16 ותשעה חודשים, הוא עדיין גיל בו הראש לא חושב בצורה שקולה ונבונה לגמרי
  • חוסר מנהיגות – משרד התחבורה שוב נראה כמי שיוצר רפורמה רק בשביל להראות שהם יוצאים עם איזו תוכנית.  במקרה או לא במקרה, באותו שבוע ביקש משרד התחבורה גם לדחות את תחילת הפעלת השינוי בשיטת הניקוד, שינוי עליו החליטו כבר לפני שבע שנים. כך לא מתנהל משרד ממשלתי
 

על פי נתוני אור ירוק, נהגים צעירים מהווים 15 אחוז מכלל הנהגים בישראל, והם מעורבים בתאונות דרכים פי 1.5 מנהגים מבוגרים, ובתאונות בהן הם היו מעורבים נהרגו שליש מההרוגים בתאונות דרכים.
נהגים עם רישיון של למעלה משנה ופחות משנתיים מעורבים ב-75 אחוז יותר בתאונות קשות מאשר נהגים עם 10 שנות ותק ויותר




 



30/11/2013    המאמר עודכן בתאריך 30/11/2011    mylicense.co.il
פורום לימודי נהיגה

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר mylicense.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


קהילת מורי נהיגה - ראשי - בואו הצטרפו
Copyright © 2017 mylicense.co.il כל הזכויות שמורות
מרכז רישיון שלי מציע מורי נהיגה מומחים ומקצועיים - בכל סוגי הרישיון - בפריסה ארצית
מחפשים מורה נהיגה טוב ומומלץ? תתקשרו יש לנו הצעה מעולה
מורי נהיגה שלנו הם המובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
סוג הרישיון:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!