mylicense.co.il

שיעורי נהיגה - הרפורמות שבדרך



ממשלת ישראל עומדת להכריז על רפורמה בתחום של שיעורי נהיגה.
במילים אחרות, עוד רפורמה שעתידה להשתנות ברגע שיכנס שר חדש למשרד התחבורה




אחת לכמה שנים, מחליטה הממשלה על רפורמה בהוראת נהיגה. הציניקנים יטענו שהרפורמות שכוללות בדרך כלל הפחתה או עלאה במספר שיעורי נהיגה נובעות בגלל רצון שרי התחבורה להירשם בספרי ההיסטוריה.

אנשים עם קו מחשבה פחות צינית יטענו שהרפורמות נועדו להקטין את מספר תאונות הדרכים, בעיקר בקרב צעירים.

בטרם ניגע ברפורמות, חייבים לציין, שמספר תאונות הדרכים בישראל נמצא בירידה מתמדת, ובשנת 2009 חלה ירידה בכמות ההרוגים בתאונות דרכים (ירידה של כמעט 100 הרוגים!).

עם זאת עדיין כמות הילדים שנהרגים בתאונות דרכים בישראל הם מהגבוהים במערב, כנ"ל לגבי הולכי רגל וחלה עלייה בכמות רוכבי אופניים שנהרגים בתאונות דרכים.


אז למה בכל זאת רפורמות?
מוריט נהיגה
ראשית, כי אין זה מספיק שחלה ירידה, גם אם ניקח בחשבון שתמיד יהיו תאונות דרכים מסיבות כאלה ואחרות, עדיין ניתן להוריד את המספרים.

זאת כמובן לאור הנקודה המשמעותית, גם אם חלה ירידה בכמות ההרוגים, עדיין כמות תאונות דרכים היא גבוהה (גם בלי לקחת בחשבון תאונות דרכים שלא מדווחות לרשויות, ואכן כמות הפצועים קשה בתאונות דרכים גבוהה מזו שדווח עליה במשטרה, פי 2.5)

שנית, יותר ויותר צעירים מעורבים בתאונות דרכים, והרפורמות נועדו גם להגביל את נהיגתם לפחות בנשים הראשונות לרשיונם , וגם להכין את עצמם טוב יותר לכביש.
 

אילו רפורמות מוצעות כעת?


ממשלת ישראל אמורה לאשר בקרוב את הרפורמות של שר התחבורה ישראל כץ. בין הרפורמות אפשר למצוא, לימודי תיאורה במרכזי לימוד מיוחדים, חובת ליווי של נהג צעיר בידי מבוגר במשך 8 חודשים, והקדמת הגיל שבו ניתן יהיה לגשת למבחן המעשי מ17 ל16 ותשעה חודשים.

הרעיון שעומד מאחורי הרפורמות הוא, ראשית, התלמיד יעבור שיעורי תיאוריה שישתלבו עם שיעורי נהיגה מעשיים. בסך הכל יהיו 52 שיעורים בהם התלמיד יצטרך להשתתף. עם זאת כמות שיעורי הנהיגה המעשיים יירדו ל24.

ההחלטה להוריד את הגיל בו ניתן להיבחן לטסט, נועדה לאפשר ליווי ממושך יותר של מבוגר בחודשים הראשונים. הנהג המבוגר (מעל גיל 25) יתלווה לנהג הצעיר למשך חצי שנה, שלושה חודשים יום ולילה ושלושה חודשים רק בלילה. זמן הליווי הוא לפחות 50 שעות. רק בתום מילוי שעות אלו יקבל הנהג רישיון קבוע.

חלק נוסף ברפורמה הוא שדרוג מעמדם ורמתם המקצועית של בוחני הנהיגה, אלו יצטרכו לעבור השתלמויות ובחינות תקופתיות.


מה עוד נדרש לעשות כדי להפחית את כמות התאונות?

רפורמה זו איננה מספיקה כדי להפחית את מספר תאונות דרכים. על מנת להביא להפחתה יש צורך, לדברי מומחים, לא רק בשינוי מספר שיעורי נהיגה או בהוראה טובה יותר של מורי נהיגה אלא גם בשיפור תשתיות קיימות, אכיפה מוגברת של המשטרה, ענישה מחמירה יותר של בתי משפט, הורדה של כלי רכב מסוכנים מהכביש וכן הגברת מספר כלי הרכב הציבוריים.

חשוב לציין, ממשלת ישראל שמה לעצמה למטרה להפחית כל שנה את כמות תאונות הדרכים בלפחות שש אחוז. ייתכן שהשאיפה היא גבוהה מדי, אך בעזרת חשיבה נכונה והשקעה כספית, הדבר בהחלט אפשרי.


כל שנה יש מספר תאונות שתופסות כותרות, גורמות לזעזוע , ואחרי כמה ימים הכל נשכח.
הרפורמה הטובה ביותר צריכה להיות זו שתשאיר את התאונות בתודעה הציבורית זמן רב





15/12/2012    המאמר עודכן בתאריך 15/12/2010    mylicense.co.il
פורום לימודי נהיגה

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר mylicense.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


קהילת מורי נהיגה - ראשי - בואו הצטרפו
Copyright © 2017 mylicense.co.il כל הזכויות שמורות
מרכז רישיון שלי מציע מורי נהיגה מומחים ומקצועיים - בכל סוגי הרישיון - בפריסה ארצית
מחפשים מורה נהיגה טוב ומומלץ? תתקשרו יש לנו הצעה מעולה
מורי נהיגה שלנו הם המובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
סוג הרישיון:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!